خروج ۱۰ برند نوشابه از چرخه تولید/ ترجیح کماکان تخفیف به جای کاهش قیمت

نوشابه

دبیر انجمن تولیدکنندگان نوشابه گفت: رکود بازار و وضعیت نامناسب تولید باعث شده ۱۰ برند تولیدکننده نوشابه تغییر مالکیت دهند و یا به صورت کامل از بازار خارج شوند. احمد حداد مقدم اظهار داشت: رکود موجود در اقتصاد کشور بر تمام صنایع تأثیرگذار بوده و تولید صنعت نوشابه‌سازی را نیز کاهش داده است. وی ادامه داد: قبلاً کارخانه‌های تولید نوشابه با سه شیفت کاری فعال بودند اما هم اکنون تولید کارخانه‌ها به یک شیفت کاهش یافته است.

حداد مقدم تأکید کرد: هرچند در این شرایط نیز می‌گویند که کارخانه‌ها فعال هستند، اما واقعیت این است که نمی‌توانند با ظرفیت کامل تولید داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان نوشابه به سمت تولید ماءالشعیر یا آب تغییر تولید داده‌اند، گفت: طی سه سال اخیر رکود باعث شده که حدود ۱۰ برند تولیدکننده نوشابه، تغییر مالکیت دهند و یا به طور کامل از بازار خارج شوند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان نوشابه در واکنش به این موضوع که در حال حاضر تخفیف‌هایی از سوی کارخانه‌های نوشابه ارائه می‌شود، اما تولیدکنندگان حاضر نیستند قیمت کالا را کاهش دهند و قیمت پایین‌تری را بر روی محصول خود درج کنند، گفت: در حال حاضر در فروشگاه‌های بزرگ دنیا، برندهای معتبر جهانی برای رقابت با یکدیگر، محصولاتشان را با تخفیف عرضه می‌کنند و یا به جای یک محصول، دو محصول را به مشتری ارائه می‌کنند.

وی افزود: تخفیف، راهکاری برای گسترش بازار است که تولیدکنندگان ایرانی نیز از آن استفاده می‌کنند.

حداد مقدم با بیان اینکه در کشوری مانند ترکیه ۸۰ درصد کالاها از طریق فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌‌شود، گفت: در ایران ۹۴ درصد فروش کالا توسط سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها صورت می‌گیرد که امکان کنترل قیمت‌ها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ایراد اصلی به سیستم توزیع کالا مربوط می‌شود.

به گفته وی، درج قیمت بر روی کالا تابع قواعد خودش است و با کاهش قیمت‌ها مشکلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد خواهد شد.

Digg twitter Facebook cloob Delicious Stumble Upon Google plus Facenama Linkedin Balatarin
برچسب :

مطالب پیشنهادی / مشابه :

درباره نویسنده

835 مطلب نوشته است .

حامد غفاری هستم 28 ساله عاشق آی تی و اینترنت لیسانس نرم افزار و یک سالی هست وارد صنایع غذایی شدم و وارد تولید مواد غذایی شدم. میخوام بیشتر تو این بازار باشم و اخبار این صنعت رو نشر بدم.

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

تمام حقوق این سایت برای © 2019 مجله صنایع غذایی ایران. محفوظ است.
قدرت گرفته از وردپرس فارسی